blommor åt jultomten

från gamla julbilder till blommande prästkragar, här svänger det hejvilt. (hoppas nu ingen läsare får en smärre chock, rytmstörningar eller nåt dyligt - för vissa, typ skidåkare, klarar kanske inte av blommande blommor i mitten av november).......nåja, en positiv sak är ju att jag kanske får ge jultomten en färsk bukett blommor plockade ur den egna rabatten denna jul! den kan tomten i sin tur ge till tomtemor som säkert sitter och surar över att ha varit ensam hemma hela julhelgen......igen!

3 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Jaa-a, he e no nästan uslit! Nog skulle det ju kunna komma lite snö tycker jag...!

TOMTEMOR sa...

Ja gissa OM jag kommer att bli glad över blommorna.
Själv sitter jag insnöad helt ensam på julafton. Bara mina små tomtenissar tassar kring mina fötter. Fast de är så trötta efter den senaste tidens hårda arbetstempo- så de tillför inte mycket glädje under julaftonen.

Denhär julaftonen ska jag sitta i gungstolen och läsa bloggar.
Mycket intressant läsning. Och så får jag se vilka julklappar min man jultomten ger åt andras fruar.
Ni må tro att han har fullt sjå att få mej nöjd efter min bloggrunda..
Iår ser jag framemot julaftonen- för jag vet. Nånstans från Ytteresse kommer jag att få en blombukett!Prästkragar som är så sällsynta här i snöfyllda tomteskogen.
Inte illa, att någon tänker på mig. För det mesta är det nämligen min man får så mycket uppmärksamhet. Så tack du sköna människa. Må jultomten vara snäll mot dej iår.
Också.

maria sa...

hade ju på känn att tomtemor skulle bli nöjd ;-)