röda skor

imorgonkväll 18:30 dammar jag av mina röda klackskor och beger mej på gemenskapskväll för kvinnor till punsar bönehus.......nåja, det är nog inte riktigt hela sanningen. sanningen är den att jag inte äger ett ända par röda skor! men på gemenskapskvällen ska jag och det gläder mej mycket mer än någonsin några skor kan göra! En liten stund med Jesus, o vad den jämnar allt. och ger åt hela livet en ny och ljus gestalt!

ps. men visst vore det snyggt med röda skor!

pps. ni vet ju att ALLA kvinnor är välkomna dit imorgon, oavsett kön, vikt, längd, kupstorlek, hudfärg, hårfärg, singel, gift, frånskild, tråkig, rolig, sur eller glad. man liksom smälter in i mängden hur konstig eller normal man än är. och tycker man det är riktigt tråkigt att sitta uppradad i stora salen kan man alltid fara i anmningsrummet och beundra (och prova) alla upphittade smycken som finns i en liten pafflåda....ELLER så trippar man tyst till köket och ber snällt att få en mockaruta till och lite pannstekt kaffe!

3 kommentarer:

Johanna (Mikaels) sa...

Du e ba fö roli!! :)

Lantliga drömmar sa...

Håller med Johanna, du har humor som få! :)
Tyvärr har jag gubben i jobb hela dagen o. kvällen lång, så jag kan inte komma ikväll!

Hade inte hört nåt om julfesten, så jag tackar för informationen och bokar in gubben som barnvakt till det! :)

Gretel sa...

Hmmm...

ska fundera än om jag kommer. Skulle nog vara riktigt roligt! J har program vid tomten ikväll(fixa lite belysning! Tänk vi har el dit! framsteg, framsteg)
och så ska jag på ett kalas imorgonkväll...så det är lite mycket nu.