h e m

hur skulle du beskriva ditt hem? vad tror du dina gäster tänker om ditt hem när de stiger in över tröskeln? vad vill du att de ska se...och vad får de absolut inte se? ursäktar du dej över röran? den kommentaren har jag så fylna av! när jag besöker nån annans hem så ski*er jag fullständigt i om det är lite stökigt där, jag är bara glad att slippa hemifrån en stund! hur har vi det med gästfriheten här i vårt Finland...?!.....bjuder vi gäster enbart när det passar in i schemat, när vi har städat, handlat och på alla sätt förberett oss ? ju äldre jag blir, desto viktigare är det att alla känner sej välkommen i vårt hem. jag vill att tröskeln ska vara låg att stiga in i vårt hus. jag vill att mina barns kompisar ska känna sej hemma här och jag vill ha en varm stämning. det får gärna vara stökigt, skorna är ju bara att sparka undan och vem bryr sej att kuddarna ligger utmed golvet.......jag tycker vi borde umgås mera....kanske borde jag flytta till cinatown i nykabi, ha haa.....

7 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Tack så mycket! :) :)

Nej, jag har helt missat att det är kvinnokväll imorgon! Vad är det för tema? Gubben borde vara ledig på kvällen, så mittiallt skulle jag kunna komma!

Får tyvärr säga att jag hör till den hemska kategorin människor som ursäktar sig över att huset är totalt upp-och-ner och ostädat när någon bara dyker upp...! Vill att alla ska känna sig välkomna och att folk ska känna sig som hemma, men samtidigt så skäms jag över att jag är så slarvig och har det så råddigt! Precis som om det skulle ha någon betydelse sist och slutligen?! Usch, jag får fortsätta jobba med mig själv på det planet, så att jag när du bara dyker upp och jag öppnar i pyjamas och diskbänken svämmar över, golvet är fullt av grus och sand, och det finns inte en yta där man kan sätta sig utan att sitta på någonting, så kan jag bara le och önska dig varmt välkommen! :)

Lantliga drömmar sa...

...och ja, grattis till Ruth som numera är stora damen och inte längre nöter upp alla byxor på knäna!

Anonym sa...

Såg nu att det var förhandsanmälan till kvinnokvällen, så jag hoppar nog över det denna gång! Vi får ta nya tag en annan gång! :)
/Heidi

Linda sa...

Kunde tro att det var jag som skrivit Heidis inlägg. Tyvärr är jag precis sådan. Kanske beror på att jag är vääldigt slarvig och lat och alltid när det ser ut som värst hos oss så får vi oväntat besök :/

Anonym sa...

så sant.

Städerska önskas sa...

Instämmer!!

Fast jag ursäktar mej nog för att det är råddigt, MEN jag tycker om att ha folk i hemmet!

Brukar säga att vi har ofta främands, int komber de för doppasi och int för att vi har fint...så kanske sällskapi e bra iallafall ;-)

Mamsell Lufolk sa...

Instämmer till hundra procent! Tyvärr har jag inte helt kommit så långt i mitt lärande ännu, men jag jobbar på det.