m y s



m y s t i m e ! har ni sökt efter mysslingorna i skåpen eller har ni glömt var ni förvarar dem och köpt nya vid prisma?....man blir ju liksom bombaderad av allt mys pys fys lys grejer i butiken som man bara måste handla hem....tror man......men i själva verket har man allt man behöver hemma, bara man tar sej tid att riktigt titta efter....som Ruth gör, var och varannan dag faktiskt, hon vet exakt hur många värmeljus vi har! så nu ska vi mysa till det riktigt extra med ljus fredag till ära! "problemet" är bara att jag är uppvuxen och uppfostrad av sådana föräldrar som har väldigt, väldigt, väldigt stor respekt för ljus och jag har alltid fått höra hur farligt det är att ha på ett brinnande ljus som är obevakat! och nu är jag precis likadan. (äpplet faller inte långt från trädet)


Akta ljuset, akta ljuset, akta ljuset, akta ljuset, akta ljuset, akta ljuset.....akt.......akt.......AKTA LJUSET SA JAG! blåååååås....nu kan jag pusta ut, på med taklampan!!




Ha en mysig helg alla, och lek inte med levande ljus så hela ert hem brinner upp! det är "mystimen" inte värt!

Inga kommentarer: