Andra brevet*



Dagens räddning var våra kompisar som kom och äta makaroner med oss. Det spelar ingen roll fast jag har makaroner under köksgolvet och leksaker i hela huset, utan vuxen sällskap klarar jag inte en dag. Jag måste ha nån att prata med. Under förmiddagspromenaden fick jag två vikariat erbjudande inom tio minuter. Ett tackade jag ja till så på måndag och tisdag blir det ombytta roller då du får sköta. 
Då kompisarna for hem och Elia sov städade jag och Ruth, nu är huset rent och det blir fredagsmyyys!


*Bloggdrottningen Maria är på resa och jag får leka med hennes söta dotter som inte fick visum för Sverigeresan (för att få visum skall man orka sitta många timmar i bilen, sova trångt i en liten stuga, vara knäpptyst till 9.30 på morgonen och kunna ränna slalom). Nu skriver jag små brev så Maria kan hålla koll på oss och för att ersätta våra många samtal vi har varje dag. // syster Annika

2 kommentarer:

Anonym sa...

fin bild av barnen men vill du berätta vems är vems,ingen aning....

Annika sa...

Ja du anonym, jag har ingen aning om vem du är heller? Tvillingarna var här med sin mamma Alexandra och Ruth är ju Ruth!