k n y t k a l a s


i lördags fick jag ett infall att ordna en syskonträff på söndag...problemet vara bara att skåpen gapade tomma, okej, de gapar inte tomma men de innehåller heller inget gott som man vill bjuda nära och kära på! 
men så finns det ju ordet 
k n y t k a l a s
och alla fattar vinken utan att knorra, och det är spännande att se hur serveringsbordet ser ut då alla bidrar med sitt!

på menyn hade vi: en saltpaj, uppskuret kött, hemgjorda köttbullar, kyckling, kebab, korv, ägg, olika sallader, mozarellaost, batonger, sparris och avokadoröra (de två sistnämnda har jag aldrig ätit och det visste nog kållbyfrun för hon överraskade oss alla med dessa läckerheter)

ps. spana in bilden högst upp uppe i högra hörnet, min syrra är en hejjare på frisbee och hon testade sin talang med arabias tallrikar...då gällde det för motståndaren att ta lyra...annars.......

4 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Mums! :) Smart med knytkalas!

Linda sa...

oj, vad mycket gott! Nu får jag länsa skåparna här hemms...blev så HUNGRIG!

Kul med syskonträff!

Linda sa...

oj, vad mycket gott! Nu får jag länsa skåparna här hemms...blev så HUNGRIG!

Kul med syskonträff!

Johanna Pettersson sa...

Där hade jag allt tur, fick gömma mej bakom Annikas arm medans hon testar frisbee. :-) Gott var det, mera sådant. // Johanna