s m å l e r

imorse, strax innan vi skulle bege oss till dagklubben med Ivar så hör han på radion namnet Eric Saade nämnas.
- mamma, de har Eric Saade på radion, utbrister han och hoppar upp på köksbänken och lägger sig raklång där och hör på medan de intervjuar honom och sen hör han på sången - i will be popular...

8 timmar senare hör jag hur han berättar åt Edith
- imorrn hade de Eric Saade på radion, och jag hörde då han sjöng i vil be populär.
Edith såg lite tvivlande ut och funderade om hon hade missat nåt, men sen sa hon övertygande
- va bryr ja me!, ha har no äntå så shou......
jag kunde inte låta bli att inte blanda mej i så jag frågade vad Eric har "shou/(jobbigt)" med.
- att koma ti stan förståss, sa Edith, han bor ju faktiskt i Sverige å ska hid å sjung ikväll.
och så avslutade hon med att kalla mig knäpp.

typ att jag är borta med vinden och inte vet vad som händer ut i värden.....ha haa, kan inget annat än småle!

2 kommentarer:

Flickan på landet sa...

*skrattar* jaa barn vet allt :-)

Låter ju jätteintressant med PT, nu borde vi nog träffas snart så du får dela med dej till oss andra "slaskämbare" ;)

matilda sa...

hahaha, härliga barn! :)
tack förresten för senast, har tänkt kommentera flera av dina inlägg sen vi var till ert, men du uppdaterar ju så ofta, så jag hinner inte alls med. roligt med ny läsning varje gång man kikar in förståss :)