Första brevet*


God morgon!

Första morgonen med Elia och Ruth är nu på gång. Jag dricker mitt morgonkaffe och busungarna leker med köksstolarna. Just nu lär Ruth sin kusin nya ord som kalise, kiss och bajsa. Natten gick bra, Ruth vaknade halv åtta och kom i vår säng. Hon låg knäpptyst brevid Elia som sov, jag tänkte att hon har en sträng mamma som har pli på att de skall vara tysta tills alla vaknat. Nåja, några minuter orkade hon sen sa hon Annika, Elia och Ruth. Då vakna Elia, satte sig yrvaket upp, tittade på Ruth och började applådera. 
Nu skall vi städa undan lite för vi har bjudit hit några kompisar :)

Hälsa alla!

*Bloggdrottningen Maria är på resa och jag får leka med hennes söta dotter som inte fick visum för Sverigeresan (för att få visum skall man orka sitta många timmar i bilen, sova trångt i en liten stuga, vara knäpptyst till 9.30 på morgonen och kunna ränna slalom). Nu skriver jag små brev så Maria kan hålla koll på oss och för att ersätta våra många samtal vi har varje dag. // syster Annika

1 kommentar:

maria sa...

nämen va bra att Elia lär sig nya, uttryck som är viktiga för ett välmående tillstånd...för vi vet ju alla hur viktigt det är matt mag och tarmfunktionen funkar!

Ha en skön dag, vi far snart till Ikea!