PT


PT, Personlig tränare.....vad tänker du när du hör detta ord? Jag tänker på nåt som andra har, kändisar, rikemansfolk  eller riktigt överviktiga människor som i Biggest looser typ........! Inte nåt för mig i alla fall, jag vet ju ändå hur jag borde äta. Och egentligen äter jag ju ganska bra från förr....eller...är jag familjens slaskämbare??

Nu har jag gått med i en grupp där vi har Johanna Hjulfors som vår PT och det känns riktigt bra. Kursen (som är 5 veckor lång) heter satsa på dig själv . Så nu gör jag just det, satsar på mig själv och främst på mitt ätande! Jag skriver matdagbok och får personlig feedback.
Vi diskuterar kost och man hör hur andra tänker kring sin kost
Vi får nya matideér och inspiration att ta med sig hem i köket.
Vi tränar tillsammans och får träningsschema.
Vi fördjupar oss i saker som proteiner, kolhydrater, fetter, styrketräning och konditionsträning. 

Så nu är jag riktigt taggad och för tillfället är mitt sötsug som bortblåst (men det kan komma tillbaks på en halv dag om jag bara så vill det)...om ni nån gång funderat på att skaffa er en PT för att komma igång med träning och hälsosam livsstil så rekommenderar jag verkligen detta, man får den kick man behöver för att få rumpan upp ur soffan. Så nu antecknar jag varje smula som slinker ner, tränar och lever hälsosamt. Låter det inte bra?

Men en sak som är betydligt viktigare än att leva hälsosamt och må bra kroppsligen är att må själsligen bra!  (jag måste ju bara tillägga detta så ni inte tror att jag är så här ytlig som det verkar) Så nu borde jag också satsa lika mycket (och helst mycket, mycket mera) på min relation till Jesus som på min relation till jaget, så att inte jaget blir det viktigaste!

När insidan mår bra, och man har frid i själen, så strålar utsidan!


2 kommentarer:

Anonym sa...

ja om insidan är i skick så strålar utsidan fastän det är några extra kilon,men maria du är bra att lägg ihop text och jag tror no att om utsidan ser någotsånär ut,är man nöjdare med insidan också,är det inte så,ligger man bara o jäser så blir man irreterad invärtes också.du har skriveriets gåva

maria sa...

Tack, det var snällt sagt! insidan och utsidan går ganska hand i hand....men ofta tror jag tyvärr att vi är för självkritiska. Vi borde tycka mer om oss själva så som vi är!