balens drottning

Vi har tillbringat dagen vid missionsmagasinet igen och det gick i nästan 5 timmar innan treåringen fick nog. NU FAR VI HEM! - stod hon och skrek vid dörren (där fanns mycket leksaker och lekkompisar så någon nöd gick det inte på henne i det stora hela). 
Den röda klänning på bilden skulle ju vara utmärkt imorgon på självständighetsfesten men eftersom ingen av oss som var vid magasinet på talko idag hade fått nån inbjudan så hängde vi upp klänningen och tänkte att vi kunde hyra ut den till eventuella "maskerader" eller annat trevligt. Så nu vet ni vart ni ska vända er om ni ska vara balens drottning nån gång.....man vet ju aldrig...

Ni minns väl att komma in och äta risgrynsgröt och köpa lotter till ett fint lotteri imorgon!!

ps. Jag vill ännu puffa för frivilliga som kan tänka sig att stå i kassan en dag, några timmar (endera 11-15 eller 15-19), var sjätte vecka (eller mindre beroende på hur många frivilliga vi har). Det spelar ingen roll på ålder eller status, kan jag så kan ni! Jag har aldrig, never, stått i kassan förut!!
Vi har öppet tisdag, onsdag och torsdag 11-19 och lördag 10-2.

Nu ikväll ska jag dock göra nåt helt annat än plocka upp begagnade kläder, saker och dylikt. Jag ska nämligen på en lite julfest med några av mina "bloggvänner". Det ska bli riktigt kul fastän mina tankar är vid magasinet och huruvida allt är fixat tills imorgon!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin klänning...och många andra fina bilder!
Var finns missionsmagasinet?
Trevlig självständighetsdag!

maria sa...

Kanalesplanaden 2, Jakobstad

matilda sa...

Hej Maria! Jag kunde gott tänka mig att stå i kassan, står man ensam eller tillsammans med någon? Sen har jag nog svårt att komma före kl. 16, eftersom det är då Kennet slutar. Men lördagar är han ju ledig, så då skulle jag ju också kunna stå ibland :) Har ju dessutom kassaerfarenhet, höhhö! ;)

matilda sa...

Och får man lämna kläder dit annars? Håller på rensar ur Sagas och Abbes klädlådor, har insett att man inte kan spara allt, för då får vi snart inte plats själva i detta hus ;) Tänkte bara spara särskilda plagg, som jag absolut inte kan göra mig av med. För jag vet ju att om vi får flera barn kan jag inte hålla mig från att köpa nytt, så det skulle ju vara bäst att laga bort kläderna nu, sålänge de är någotsånär moderna! :)

maria sa...

Nämen jag hade inte sett dessa inlägg :-) Va bra om du kan tänka dej att ställa upp i kassan, i "skutnäsgruppen" (vi delar upp veckovist mellan alla föreningar) tror jag dom tacksamt tar emot flera yngre! Vi har sagt åt folk att man gärna får vara två samtidigt så känns det roligare, kanske du får nån med dej :-) Vi brukar dela upp skiften mellan 11-15 och 15- 19 men det går nog säkert att förhandla och komma till 16 ;-)

Vi har satt en låda/roskis på utsidan nu så dit får man föra plastpåsar med kläder! Det är så tacksamt att folk vill skänka!