s o f f d a g


Det blir en återhämntningsdag på soffan idag. Igår kväll fick jag en släng av magsjuka som ett "pika" brev på posten och fick springa på wc åter och fram. Ännu i natt kände jag hur magen snurrade runt lite, i morse kändes allt som vanligt. Nästan. Lite försiktigt får man ju ta det med maten sådär dagen efter. Igår var vi dessvärre borta på eftermiddagsfika och nu får man ju fundera hur många jag smittat. Jag hoppas inte jag smittade hon som har beräknat födelsedatum idag. Ska man föda barn så vill man inte ha magafari samtidigt! 
Men barnen verkar vara hur pigga och krya som helst. Än så länge. Och imorgon har vi skolans julfest. Igår missade vi, till Ediths stora besvikelse, Ivars dagklubbs julfest. Ivar å sin sida var mest lättad eftersom han inte gillar att ha "uppvisning på beställning"!

Idag blev dessutom min första sjuklediga dag från arbetet, inte ska man fara dit med eventuell smitta åt gamla, sköra människor. Samvetet gnager, jag vet ju hur svårt det är att få vikarier på kort varsel. 

För övrigt ska vi minnas att tacka Gud för god hälsa, den är ingen självklarhet.
Vi ska också komma ihåg dom har mycket värre sjukdomar än några timmars spysjuka!
Dessa människor behöver förböner och omtanke.

2 kommentarer:

Linda sa...

åj, nej va tråkigt! hoppas du tillfrisknar snabbt och att ingen annan får det.
:-)

klipposfia sa...

Här hade lillan också men ingen annan, så hoppas det är lika hos er, att ingen annan får! Krya på dig!