M i s s i o n s m a g a s i n e t


Jag var till missionsmagasinet på förmiddagen och drack en kopp kaffe med nygräddade julstjärnor som Ylva (på bilden) och Monika hade gräddat, så gott! Kan tipsa er om att kaffepannan alltid står varm på tisdagar, onsdagar och torsdagar från kl 11-19 och på lördagar från kl 10-14. Frivillig avgift som går till missionen (man lägger avgiften i en spargris). Julmattor finns till försäljning och ännu har vi kvar några lådor av det fina, röda julporslinet som man får för en struntsumma!

 Sköna, hemstickade vantar, sockor och mössor finns också förmånligt!

 De tovade tofflorna skulle vara en perfekt julklapp åt en tonårstjej som har storleken runt 33-35. Den hemvirkade pallen är ju också ett fint julklappstips, passar överallt!

 Vi har också splitternya plånböcker och bälten i äkta läder som är tillverkade i Sverige av "keros läder". Och dagens lösen ska vi inte glömma att inhandla inför 2014. Den påminner oss om livets viktiga mitt i vardagen. Så finns också många vykort, både jul och "vanliga".

 På loppis sidan kan man också hitta många fynd, en glitterklänning att ha då man ska vara fin hemma i kombination med mammas klackskor eller ett telefonbord som man kunde måla upp och sätta i lekrummet....

Lackskor åt festen minsta besökare ska vi inte glömma, inte heller den tuffa jackan åt 4-5 åringen....

kom in och se dej runt  på kanalesplanaden 2!

ps. nu finns en "tunna" på utsidan som man kan skänka kläder i. 

5 kommentarer:

matilda sa...

Fina handgjorda grejer! Måste se om jag hinner in en sväng ikväll och såg du att jag hade kommenterat i ett tidigare inlägg att jag gärna hjälper till i kassan!? :)

maria sa...

va bra att du puffade för ditt inlägg, jag hade inte sett det. Svarade där!

Anonym sa...

finns e matträtona ti salu som på förra ställi??

maria sa...

Jes, det finns det!

LB sa...

Oj, vad fint det ser ut. Tycker dock att van´tarna är lite för billiga :-)
Ska köpa en drös då jag kommer dit! Och mattorna ser fina ut.
Har inte kunnat denna vecka då jag varit billös nästan hela.