presenter hit och dit


Jag skulle gärna baka till julen (limpor, pepparkaksdeg osv) om jag bara skulle slippa det där med att köpa hem ingredienserna. Usch och fy för stadens butiker denna årstid. Tacka vet jag hemmets vrå. Ibland undrar jag hur det känns att vara en man som är gift med en kvinna som fixar allt sådant som julklappar, julmys och sånt...

Jag var in ett varv till missionsmagasinet med tavlor i morse och kunde konstatera att där finns många presenter som man kan köpa innan jul (b l a detta underbara ljus). Vår egen väggalmanacka finns det många av ännu så kom och köp. Vad är väl bättre att ge åt grannen som present än en almanacka med nya bibelord för varje månad.

Nu ska jag snart fara iväg på julbasar i ytteresse bönhus i byn. Stöder gärna denna byggnad eftersom vi har mamma barn verksamheten där ännu...

Inga kommentarer: