tristess


Alltså hur många dagar är det kvar av jullovet? Hos oss känns det som att vi har sett varann tillräckligt nu då vi är inne på den andra veckan av jullovet. Barnen är lätt irriterade på varann och skulle behöva miljöombyte men ingen vill väl ha oss *suckar djuuupt*.  Nu önskar jag att jag skulle gå bland hyllorna vid Ikea och beta av en lång lista, varför ska just vi ha så lång väg dit!? Funderar allvarligt på ett besök dit imorgon om jag bara skulle få nåt upphöjande sällskap med mig? Ja, har ju inte frågat mannen om han skulle kunna vara hemma från arbetet, men det är väl smådetaljer...

Låter jag negativ? njaa, ingen rök utan eld. Jag borde inte sitta här hemma nu helt enkelt. Borde passa på att ordna upp vid magasinet nu då det är stängt, där har vi mycket på gång och det råder lite kaos där för tillfället. Eller alternativt ordna upp här hemma....ett ännu tråkigare alternativ. 


uppdaterar: Det är ju tydligen nyårsafton imorgon. Godmorgon yxskaft! inget ikea alltså. 

Inga kommentarer: