back....ja tack!


hur ska man kunna dra på kuomas skor på barnen efter veckan där ute är varmare än inne?....och hur ska man kunna börja äta normalt igen efter denna frossa?....och hur i all världen ska man kunna börja skura sitt eget golv?.....och hur ska man bli van med att man inte längre kan lämna smutsiga handdukar på golvet så Lola vet att hon ska in med nya?....och hur ska man kunna vika undan jeansshortsen längst bak i hyllan?...och hur ska man bli van med att inte ha koll på världens bästa grannar? - hur ofta dom kissar, hur mycket smör dom har i kylskåpet, hur starka solkrämer de använder OCH hur mycket stress deras mamma tål innan hon blir skrikarg (det krävs en hel del så tyvärr fick jag inte uppleva detta senariot).....nej, detta är inte lätt, inte alls lätt......måste nog ta en chokladbit för att få ordning på mina omvälvande känslor...eller tjugotvå!


första dagen hemma har jag (förutom att sakna Lola (som troligtvist heter nåt annat men för enkelhetens skull kallade vi henne Lola hela veckan trots att hon bestod av minst två olika städerskor)) tillbringat vid tvättmaskinen och ute bland isblock....gissa om jag är glad! men när det första man gör hemma är att halka i backen med hala sommarskor efter att ha tillbringat en vecka i soliga, sandiga, gröna, blommiga Amadores, ja, då är det dags att hjälpa våren på väg...
ps. borta bra men hemma bäst...åååhh vad jag njuter av att vara hemma! jag är nog en riktig äkta hemmamänniska, men visst - Lola kunde gärna få flytta hit......
pps.....syrran hade fixat hit nya fräscha tulpaner med videkissor i så hemkomsten kändes extra trevlig. tackelitack!

4 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Välkommen hem! :) Har saknat dina inlägg ;)

Mamsell Lufolk sa...

Låter som en underbar vecka, men visst är det alltid skönt att vara hemma igen. Och ja, en Lola kunde man gott ha här hemma. :)

Linda sa...

Ja en egen Lola hemma hade inte alls varit dumt. Vi får njuta av servicen några dagar till..
Kändes så tomt när ni hade åkt!

Nu har vi dock hämtat oss och vi har slutat gråta av saknad.. ;-) Ses snart igen.
saknar att blogga...synd att jag inte slipper in på min, men desto roligare att läsa andras (=din)!
Fortsätt blogga nu så jag har nåt att läsa på kvällarna. Barnen har nyss varit på det obligatoriska kvällsdoppet. Snart sovdax. Skönt.

Haha, skrattade gott åt att du inte har koll på oss längre..tänkte skicka meddelande igår då vi kokade "pääärona" :-D.
Vi kör ungefär samma rutiner som förr och J's mage blir bara mörkare. Till kännedom.
Du antecknar väl?

Maria sa...

jep, jag antecknar febrilt. vi får ta en efterbild av magen sen, hö hö....vi har ju mellanbilden. en VIT första bild borde också ha tagits ;-)