f r e d a g

jag gillar verkligen inte att förstöra en fredag med att städa, det finns så mycket roligare att göra!.....därför blev det bara en snabbis med dammsugaren och sen satte jag mej framför symaskinen istället...uuuups, det brukar alltid sluta dåligt då jag ska sy.....därav har jag inte provat mina avkortade capribyxor ännu, om dom inte har samma längd så gillar jag bara läget med ett långt och ett kort byxben vid amadores sen...... (har lovat en viss ängslig person att jag absolut inte berättar om jag far på resa, för då kan någon smita in i vårt hus och stjäla brödrosten)





jag kortade inte enbart av byxor idag....nej, inspirationen att skapa nåt nytt av nåt gammalt och undvika att behöva yra iväg till stan och köpa ny simutrustning tog fart! jag hade nämligen en bikiniövredel som saknar matchande nedredel och en simkjol som saknar övredel (ja, jag uppskattar inte kvinnor som solar topless och gör det givetvist inte själv!...ser jag sådana på stranden så kommer jag att vänligt men bestämt gå och dra en handuk över deras byst och säga på spanska att de kan bläddra med tuttarna hemma sen........!! (eller i solarium om de absolut måste ha samma kulör som resten av kroppen))



nåja, om resultaten av mina bandombyten på simutrustningen är nöjaktigt eller fruktansvärt fult har jag inte bestämt mej för ännu........kanske jag borde ta en vändo på stan......nästa vecka....



ps. linda du får lära mej sen på flyget hur man säger - kan ni vänligen bläddra med era tuttar hemma istället för på stranden....det har ni säkert övat på under kursen, muhahhaaa....

4 kommentarer:

Minna sa...

Hahaha... Trillar av stolen... Vilket kul inlägg ;)

Lantliga drömmar sa...

"kan ni vänligen bläddra med era tuttar hemma istället för på stranden.."
Skrattar så jag är rädd att jag väcker barnet! :D :D

matilda sa...

du är rolig du, "bläddra med tuttarna!" jag tror inte att det låter lika kul på spanska, kör med den svenska versionen och hoppas ni får en skön resa :)

Linda sa...

själv kommer jag ju naturligtvis att sola topless. Höhö..

He e ju riktigt jag he!

Och den spanska versionen kan jag berätta åt dej sen.. ;-)

(alla ställen vi varit till så har det funnits bara några få toplessolare- inget som störts alltså: fast så har vi mest varit på ställen med mycket barnfamiljer/och eller pansionärsställen.)