grrrrrr

alltså är det inte för häftigt hur vårt psyke påverkar oss.......för flera veckor sen så beslutade vi om att ha en bloggträff ikväll. på våra träffar har vi alltid knytkalas och det innebär en massa GOTT, GOTT, GOTT....och inget tråkigt LCHF!! nu är det så att jag har varit väldigt duktig på att avstå från socker och mjöl, men jag hade bestämt att på träffen så äter jag ALLT i MASSOR!!........vilket förståss resulterade i att jag redan IGÅR började fuska med allt gott och har fortsatt idag med att äta 100 sliskigt goda chokladrutor som jag bakat (som jag ska ta med ikväll OM det finns några kvar sen, får väl ta ett domino kexpaket istället). SEN ikväll när jag egentligen ska njuta av allt det goda, förbjudna, så har jag chokladrutor som rinner ut ur öronen.......och dessutom mår jag helt skit efter att ha utsatt min stackars "LCHF kropp och knopp" med SUGAR!
ps. om nån tycker att jag ältar MAT och HÄLSA och tror att detta är superviktigt för mej så kan jag bara säga såhär.
a) lycka har INGET med smalhet att göra....tittar jag på gamla kort där jag var si och så många kilo lättare än jag är nu så kan jag inte enira mej om att min lyckokänsla hade varit större då.
b) en människa som (oavsätt HUR denne ser ut) gillar sej själv och som har god egenbild är rolig att umgås med!
c) är man missnöjd med sej själv så ska man inte tro att det hjälper med att ändra på nåt i sitt utseende. insidan är densamma oavsätt hur paketet ser ut. och det är INSIDAN som räknas, i alla lägen!
d) man måste lära sej att älska sej själv. att acceptera att man inte blev nån lång, smal blondibella som kan äta cheesekake till efterätt varenda dag och trots det bära snäva jeans utan att det jäser över kanten. BE om det!!....GUD är det perfekta bollplanket för frustrerande kvinnor som tror att dom är nöjda med sej själv men ändå ÄLTAR denna besvärliga UTSEENDEFIXATION var och varannan dag!
e) kan tillägga i denna punkt att jag själv är under BEARBETNING. vissa dagar känns det som om jag fått bönesvar - jag gillar läget med jag....men så kommer de dagar då spegeln får sej ett knytnävsslag och jag tycker att Gud gott kunde ha lämnat bort vissa detaljer i min kropp och tillfört vissa.......jag är med andra ord ganska normal....tror jag, hoppas jag......
f) måste bara tillägga att det viktigaste är att jag får kalla mej Kristi brud......behövs nåt mer? nej, nej!

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

...och receptet på de sliskigt goda chokladrutorna vill vi väldigt gärna ha, supersmaskiga!! :)

jaa.. sa...

Sen är det viktigt att inte ge näring åt de negativa tankarna och utseendefixering.

Kolla på mot alla odds (finns på svt.se) så kommer man till insikt..
..vi ska skämmas över att vi klagar hur vi ser ut..
endå är det så svårt.


Men men, FRÅN OCH MED NU så tänker vi positivt!

*karm*