dagens to do

ibland får man ju ett go att förändra nåt hemma.....en sån känsla fick jag häromdan. tänkte att ett lampbyte är sådär lagom stort projekt för lata jag. köpte glatt hem sprayfärg och planerade som så : den röda lampan i lekrummet blir en svart kökslampa, och den vita stora kökslampan blir en röd lampa till lekrummet. så långt var allt finemang. glad i hågen började jag spraymåla i pannrummet medan jag hörde hur ruth glatt utfodrade katterna (hon tycker kattmaten ska strös över HELA golvet, inget tjafs med små kattskålar här inte)

när det röda lampan hade blivit svartmålad och hade färdigt torkat så hängde jag glatt upp den (efter att ha krånglat med elsladdar hit och dit en bra stund)....bara för att konstatera att den inte alls passar i köket. snopet fick jag hänga upp den vita dunderburken igen, efter att igen ha trilskat med elen. och den svarta hängdes snopet tillbaks i lekrummet.

summa sumarium för dagens to do:
1. SAMMA lampa i köket men den lyser INTE längre (varför vet jag inte, fel kopplad?)
2. SAMMA lampa i lekrummet men FEL färg...upphängd med GARN för tålamodet med elsladdar hade tagit slut för längesen........så den lyser INTE heller!
3. allt blev bara sämre och när kvällen kommer har vi ingen takbelysning, jag kunde GOTT ha tillbringat eftermiddagen ute i solskenet istället!
4. jag skippar härmed mina högtutvecklade planer att studera till elektriker!
5. gillar INTE att behöva be gubben att fixa belysning i kök och lekrum när han kommer hem från jobbet.....

2 kommentarer:

Greta sa...

Ojdå!

Det var inte så bra..


Det går säkert lätt att byta sladd till lampan så att den går att hänga längre ner. Bara du har tillgång till en elmontör. Min är dessvärre i Sveariket nu, men han kommer hem ikväll.
Tror nog att Jens fixar det galant!!

Sola hinner vi väl göra om sisådär en vecka.. Tjihoo!! Har du handlat solkräm?
:-)

Ha en riktigt fin dag!

maria sa...

....hade nog en tillräckligt lång sladd, problemet var att den svarta lampan såg för liten ut i köket (hängde bara upp den snabbt i ett band, därav den korta sladden på bilden :-)).....elen fixade sej till sist, en kvinna på 28 år måste ju bara kunna koppla lampor och det fixade jag till sist ;-)

och nix, solkräm har inte införskaffas ännu.....det tar jag sen då det känns mer aktuellt *SMILE* man kan ju få langvänto om man börjar förbereda sej för snabbt......