r e s a

borta bra men hemma bäst - alltså borde man vara hemma! så resonerade jag idag då jag packade. barnen stjälpte till och det var en allmänt upplivad stämning i gräddhuset (ja, vårt hus har samma färg som surnat grädde)...ruth grät och trodde mamma skulle åka bort utan henne, HUR kan hon tro det?....HUR kan hon tro att mamma och pappa vill fara på tumisresa UTAN stoijiga barn? HUR kan hon tro att vi hellre skulle packa med böcker ISTÄLLET FÖR blöjor och välling......NO, NO! vi gillar att ha det småstressigt, smågnälligt, småkaos och småroligt samtidigt......
hur det känns om några dagar då solen värmer vita axlar är en annan femma, då är det säkert hemma bra men borta bäst som gäller!
nu tillbaks till CHECKLISTAN då alla sover...jag borde bla ta med lite rybsolja i en pytteliten burk så jag har att smörja vår trötta vagn med sen då den knarrar värrigare i kurvorna ner till stranden.....
ps. tulpanerna är säkert bruna och fula då vi kommer hem, men att kasta blommorna i roskis nu kan man ju bara inte göra...jag borde föra dem till syrrans, hon skulla ju hinna njuta av dem typ 1 1/2 dag till.....
pps. uppdateringen här i mellanrummet får nu ett mellanrum.

4 kommentarer: