den Gud älskar, Lyckan får

Barnabönen som är så vacker...står min lycka i Guds händer.....oavsätt var i värden man befinner sej eller i vilken livssituation man än är så är Gud den sanna glädjen. Allt annat som inredning, resor, förhållanden, matlagning, väder, renoveringar, mode, husbyggen, pengar, husdjur, barn, motion, och hälsa...ja, alla dessa saker är ju så viktiga för oss människor och det är ju just dessa saker vi pratar mest om.......Gud finns nog där också, för de flesta av oss, men honom pratar vi inte så mycket om. Man, eller rättare sagt jag, pratar inte så mycket om det viktigaste här i livet!


Hjälp mig att tro på dig, Fader,
inte i himlen men här
i den förvirrade världen.
Hjälp mig att prisa dig här.


Britt G Hallqvist, psalm 214

 

2 kommentarer:

Annika sa...

"Lyckan kommer" .... det sa Sara åt mig i fredags då jag sa "Du e no lycka tu". :)

Minna sa...

Så sant! Gäller väl de flesta av oss. Lämplig psalm för våra världsliga behov.