t r ä d g å r d s l a n d

här ska odlas jordgubbar, morötter, potatis, ärtor, rädisor, sallader mm........till alla dem som känner mej riktigt bra så kan jag bara säga att det är tanken som räknas, he hee.....det jag fokuserar på nu är att det ska bli snyggt och att vi inte ska behöva klippa gräs på området sen när den stora rutan är klar! (ca 4 x 6-7 m, beroende på hur mycket jag orkar gräva).....en "duk" ska vara längst under och sen ska nån grusfundering täcka hela plattformen, INGET FUSKJOBB DENNA GÅNG!.....och sen, om viljan att sätta mina gröna fingrar i jobb infinner sej, placerar jag ut planteringslådor med jord i och sår i dessa (lådorna finns redan så där finns ingen ursäkt för att inte odla nåt ätbart) några vinbärsbuskar ska också stoppas dit...nånstas.....de vi har nu brakar snart ihop, stackars gamlingar!
ps. igår när jag med stor iver satte igång projektet var det soligt och fint...idag har det varit ihållande regn hela dan *suckeliten*.......

trevlig lördagkväll....jag tror jag tillbringar den ute i gummistövlar!

Inga kommentarer: