det tar sej...



det tar sej med mitt trädgårdsland. små, små frön har blivit nerstoppade i jorden och nu återstår att vakta barnen så dom inte fortsätter med vanan att leka med jorden i trädgårdslådorna......kan jämföras med att lära en gammal hund att sitta.....men man ska inte ge upp innan man ens börjat! jag tror nog att vi i slutet av sommaren kan njuta av en sommarmåltid med nypotatis, morötter, rädisor och ärter...och lite salladsblad på tallrikskanten fast jag tycker att de växer i munnen och får mej att känna mej som en kanin....
för övrigt kan jag påpeka att det är väldigt ovanligt att jag skissar nåt överhuvudtaget (krusidullerna på pappret föreställer faktiskt en skiss av trädgårslandet), men igår, när jag hade sått de tre första lådorna kom jag på att jag ska skissa upp allt jag sått och skall så - så jag vet vad som växer var (risken finns ju att jag inte kan särskilja morotsplantor från potatisplantor)
så nu funderar jag (pga skissen) om jag håller på att bli
 gammal och glömsk
pedant
noggrann
trendig
nån annan än jag är

jag tror och hoppas på det tredje alternativet...och med det i åtanke ska jag nu fortsätta gräva ner stenar mellar lådorna!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser bra ut. Orsak till skissen kan ju vara att minnas till nästa år var man odlat exv. morötter. De ska inte sås i samma låda flera år i sträck, brukar trädgårdsmästarna säga... Annars tyckar jag att trendig alternativet låter bäst.
Hoppas det växer,
hälsar moster M ;)

Mamsell Lufolk sa...

Snyggt som bara va´! Allt som man odlat själv smakar mycket godare, och e det snyggt dessutom så kan man ju inte önska mer. :)

Lantliga drömmar sa...

Härligt med egen-odlat, smakar så gott sen! :)

klipposfia sa...

får jag fråga var du fått tag i pallkragarna? sku måst ha nya! och vänta int till slutet av sommaren med rädisorna för då e dom nog int så goda längre:)

maria sa...

pallkragarna fixade gubben åt mej redan förra sommaren....tyvärr vet jag inte nåt mera än så....

hoppas du hittar ngr inom snar framtid!!