resfeber


som tradition så tar jag alltid fram symaskinen innan jag ska resa bort....nåt ska fixas! denna gång blev också ett par byxor avklippta (kollade vädret i St Petersburg och där var varmare än vi har här hos oss, kanske mina shorts kommer till användning)......nu återstår bara att packa ihop, Rysslandsresan står för dörren! Bibel, psalmbok och sionssånger stod på listan över saker man ska ta med, tror detta blir en givande resa!...
mina stackars barn, däremot, vill inte alls att jag ska resa bort.
-mamma, tänk om båten sjunker (vi sova en natt i Tallin och komma hem med båten därifrån), sa Edith med gråten i halsen.
- men då far hon ju till Himlen, svarade Ivar självsäkert, och dit far vi ju också då vi dör.
 Ååhh, denna härliga barnatro!!

(ps. skulle jag vara Edith skulle jag nog vara mera rädd för att mamma ska villas bort i storstaden, får matförgiftning av nån rysk soppa eller att tullmännen rövar bort henne)


3 kommentarer:

Linda sa...

Ha det så bra på resan :)

Lantliga drömmar sa...

Trevlig resa! :)

Linda B sa...

Hoppas du får en riktigt riktigt bra resa!!!!!!!!!!!!

Färjan är inget att oroa sej för, det är nog värre med kålsoppan som ryssarna bjussar på... ;-)