smart drag


syrran är smart, så är det bara!! hon låtsas stå och skyffla utfyllnadsmaterial till deras gräsmatta då jag kommer dit med rena kläder och ska på kvällskaffe, för hon vet att jag tar i spaden bara jag får en början!.......när jag cyklade hem trodde nog alla att jag är den första kvinnliga sotaren i byn!
brosan däremot blev ditlurad med moteveringen att syrran har ett nytt, effektivt, träningsprogram på G.....när vi hade skyfflat, och flyttat många tunga stenar, i ca 1 timme och började tacka för oss så nämde hon i misstag att grävmaskinen får ta hand om resten i slutet av juni!! denna "mockningsoperation" är bara för att det ska vara snyggare runt terassen till hennes examenskalas!! (hon är färdigutbildad socialarbetare så håll er i skinnet!)

han, killen i orange, blev måttligt glad!

6 kommentarer:

Anonym sa...

smarta annika! Man ska pass på...:-)

Linda sa...

smart.Kaffe hos oss ikväll kanske ;)

Anonym sa...

Heja Musch!!

maria sa...

Linda: kommer när som helst ;-)

Linda B sa...

Gällde det månne denna Linda också..?

maria sa...

Nix, energin räcker bara åt en Linda ;-)....först till kvarn....