f o t s p å r


när jag såg dessa fotspår på golvet i farstun (spår efter en "taso" dam som hållit på med trädgårdsarbete med bara fötter i crocs) så kom berättelsen fotspår i sanden upp i mitt minne. dessa ord har jag läst många, många gånger då jag var liten i moster M:s lägenhet (hon hade den på en tavla) och jag tyckte att det var den vackraste berättelse jag visste......tycker än idag att den är lika vacker!

En natt hade en man en dröm. Han drömde att
han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.
När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han
att många gånger under sin levnads vandring fanns
det bara ett par fotspår. Han märkte också att
detta inträffade under hans mest ensamma
och svåra perioder av sitt liv.
Han frågade Gud om detta, "Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,
att du lämnade mig när jag behövde dig mest."
Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.
/ Okänd

tyvärr var ju inte dessa fotspår i farstun lika vackra som fotspår i sanden är och de skurades hastigt bort av samma dam som hade klottat dit dem....lite "nolo"såg hon ut då hon skura, och med all rätt...skämmas sku du!!

Inga kommentarer: