i m p u l s

Ibland gör jag vissa impulsköp som jag verkligen ångrar efteråt, det gör väl alla nångång. Denna gång köpte jag ett par bedårande små, söta skor åt Ruth....sen när jag kom hem och skulle pröva dem på henne så observerade jag att de inte alls är anpassade för små barnfötter. Hälen liksom surrar på inne i skon och remmen som ska hålla foten på plats är för högt upp och för smal. Oftast har ju barn ganska tjocka vrister samtidigt som de har småa numror på fötterna. Nåja, skorna var på rea...problemet är bara att Ruth älskar dem! Genast från morgon, när ännu pyjamasen är på så frågar hon efter fin skoa! 

För övrigt så förfäras jag ofta över barnkläder i allmänhet då jag går i affären, kan man överhuvudtaget kalla vissa plagg för barnkläder? Vill vi att våra små flickor ska gå omkring i korta, snäva jeanskjolar och tuffa läderjackor som ger ett sken av en tonåring i miniatyr? minitoppar som lämnar magen bar, små trekansbikinin åt 8 åringen, osv. Ibland känns det som att vi gör våra barn som miniskyltdockor enl senaste modet! fast å andra sidan så är det lite roligt när 5 åringen sätter gelé i håret och vill efterapa pappa, och jag minns hur söt jag tyckte Ivar var då han som 3 månaders grabb hade en liten slips på syrrans bröllop. Liten miniatyrgubbe, ha haa......

nu ska jag lasta mina barn i bilen och fara och handla mat och en tunika åt Edith, månne jag slipper fram med bilen i Jeppis idag? Totos spelar ju ikväll och jag kan tänka mej att stan snart är överbefolkad...måste skynda mej nu......

Inga kommentarer: