gjuta i betong



Nu har jag gjort ett försök att gjuta i betong. Hur resultatet blir återstår ju att se. Känner mig, på ett konstigt vis, en aning skeptisk. I den ena stöveln använde jag ett onödigt grovt betong så den tror jag blir misslyckad. Mitt hopp står till den blommiga stöveln till vänster, där hade jag dragit bort innerfodret och blandningen var jämnare. Stövlarna köpte jag för billig peng vid loppis, men de mindre, blåa, var så söta så nu har jag inte hjärta att klippa sönder dem. Så typiskt. Inte passar de några av våra barn heller, möjligtvist kan Elia låna dem nångång då han är här, bara för att vi råkar ha ett par gummistövlar i hans storlek. Nu ska jag låta betongen brinna ifred i några dagar och sen får vi se om jag får bortklippt gummiskalet samtidigt som innandömet lämnas helt.
 Att ha blommiga stövlar på trappan är ju inte så exotiskt. 

2 kommentarer:

Linda sa...

ska bli spännande att se resultatet!! Misstänker nog du får förpassa båda par stövlarna till ekorosk sen...eller kanske de hade satt plastpåse emellan så att inte betongen fastnar inne i skon?!

maria sa...

man klipper sönder gummistöveln så det är nog ekorosk som gäller efter behandlingen för stövlarna...men ännu avvaktar jag med de blåa, har inte hällt betong i dem.....