s t r y k a


Jag står och stryker, stryker och stryker...för att sälja kläder på loppis. Jag som inte ens gillar att sälja egna och barnens avlagda kläder ska ordna gårdsloppis i samarbete med  Esse loppisrace. Dessutom lovade jag i ett svagt ögonblick att de får sätta ut på kartan att här finns tillgång till wc (lyckligtvis har vi två fungerande) OCH kaffe med dopp!! upsis, nåja....barnen kan ju alltid sälja chokladbollar. Och syrran har lovat att baka nåt gott...själv har nerfrysta mockarutor, månne de duger?

Nu ska jag stryka vidare, kläderna blir ju som nya då de vistas under det varma järnet en stund...sommar är loppis, så är det bara....hoppas att jag själv hinner fynda andras avlagda saker eller kläder!

5 kommentarer:

Anonym sa...

När har ni loppis?

maria sa...

nästa Tisdag, alltså den 9.7..på kvällen...

maria sa...

från 17:30

matilda sa...

får komma på loppis då :)

Anonym sa...

Kul!
Vi ska också ställa oss och sälja i år,
fast jag har ännu inte börjat fundera på vad jag ska sälja ;)
Men det hinns väl :)