s  e  m  e  s  t  e  r



Som vi har längtat efter dessa 3 veckor som ligger framför oss...mannens semester!
Och nu, andra dagen av hans semester, öser regnet ner. Det är ruggigt och kallt, 11 grader, och solen och sommarkänslan lyser med sin frånvaro.
Vilken tur att han, som ska koppla av från arbetet och ha ledigt, har arbetsdatorn hemma och kan jobba lite mellan varven!


Själv är jag inne på en hälsosam linje igen och har just bakat proteinbars som smakar banan och ett fröbröd gräddas i ugnen som bäst! Tittar ut och överväger om man överhuvudtaget ska dra på sig länkskorna.


Edith huttrar vid simskolan på andra sidan ån och jag är tacksam över att de har tillgång till en varm bastu. Hon sadlade om från att ha varit på barnläger vid Pörkenäs till simskola på 5 röda sekunder och gillar att ha program!



Ivar for på besök hos sin kusin Rasmus med pappas egenhändigt gjorda träsvärd i högsta hugg och jag hoppas att kusinerna lekar går något så när lugnt till!



Ruth, som nynnar på här hemma, har packat vagnen full av välbehövliga saker (bla min deodorant) och är på resa (igen)! 


Detta är vår tisdag.



Vardagen när den är som bäst.




Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse

"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh.
"Vad tänker du Nasse?"
"Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse
"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är samma sak".

Källa: Nalle Puh

2 kommentarer:

Lb sa...

Fast visst är det otroligt skönt med semester. Jonas semester går mot sitt slut, inte en enda heldag med solsken- men det har varit skönt i alla fall.

Ha en superskön semester!

ni kan ju skoja till det och vaka till kl 11 en kväll tex ;-)

maria sa...

ha haa...till 23:00?! nånee ;-)