b u !


Igår hade vi i Hem och Skolans styrelse ordnat en svenska dagen fest. Vi hade ett ganska enkelt program med mycket allsång, sång av elever och en solosång. Inget långt festtal denna gång. Vi kom på idén att starta festen med en liten sketch. Jag spelade en rysk dam och jag glömde bara hälften av orden som jag hade planerat att säga och hade fel ändelse då jag frågade om de förstår.  Förstår ni = вы понимаете? Och jag sa  вы понимаю? (ändelsen för jag)
Vi hade förväntat oss ca 200 pers men festsalen blev proppfull och vissa fick sitta på utsidan. Det är så roligt att folk ställer upp och kommer på en fest en vanlig onsdag kväll. Som avslutning hade vi tårtbuffé och min enda tanke under kvällen var, månne tårtorna räcker åt alla? Det gjorde de och ingen behövde gå snåla hem *slurp*

Klänningen lånade jag av mormor, hatten likaså. Det är så roligt med utklädningskläder och att vara med i sketcher. Att framträda inför publik sådär helt seriöst är inte riktigt min grej...men får jag spela nån "halv dum dam" då går det bättre. Ha haa, jag känner väl igen mej i den skepnaden.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du/Ni gjorde det så bra.... Jag smålog resten av kvällen. Fråg mommo om du får behåll klänningen. Du var så snygg i den.
Moster m

maria sa...

Javisst var den fin, skulle gärna behålla den men nog ska hon få den tillbaks ;D

LB sa...

Jag skulle ha velat se den ryska damen jag!