på gång


Jag undrar om jag hinner allt jag har planerat idag utan att hemmet blir ett kaos. Hade planerat att hinna måla och tapetsera Ruths rum innan det är dags att tvätta håret och köra iväg till kokkola. Men allt tar längre än man tror och speciellt drar det ut på tiden då tapetklistret finns i butiken i stan. Jag är väldigt dålig på att skuta upp saker till nästa dag, jag kan inte lämna nåt ogjort.
Det värsta av allt är att jag redan vet att resultatet inte kommer att bli bra eftersom grunden är för dålig. (ja, ni ser på översta bilden t.h i hörnet) Men att dra bort gamla tapeter och skrapa och spackla har jag ingen lust med. Det får duga så här. Jag är ingen petnoga människa och mår, tack och lov,  inget sämre för det!
Nu är kaffepausen slut

h e j     h o p p     i    g a l o p p

3 kommentarer:

Maria 2 sa...

Oj va jag känner igen mig i detta inlägg ;)

Linda sa...

Men bättre att ta bort och göra grunden bra. än att reta sig på ojämnheter sen då det är klart. tycker jag.
:-)

Ska bli intressant att se resultatet sen.

Harmt att vi inte ses i kokkelby ikväll. sku så gärna komma men hamnar till Hem&skola möte iställer (urk!).

Hoppas det blir en givande kväll , med eller utan tapetklister i håret.

maria sa...

Jo, jag vet...man borde börja från en bra grund. Men då tar det så lääänge! Det finns så mycket snett och operfekt i vårt hus så det hör till stilen ;-D Rummet blev nog lite charmigt trots alla bucklor och spikhål!