genialisk idé


Denna fina skylt hade Ivar gjort åt sin pappa på fars dagen. Tyst, pappa sover. Problemet är nog bara att den egentligen aldrig kommer till användning. Tillfället då pappa sover samtidigt som barnen är vakna inträffar lika ofta som att barnen frivilligt skulle stänga av datorn utan uppmaning. Aldrig.

Jag hoppas på en likadan skylt i knallrosa till mors dagen och då ska den minsann testas alla tider på dygnet! Det ska övas så mycket att barnen till sist fattar att när skylten är uppe så gäller regeln: tyst, mamma sover! (jag brukar dock inte sova/vila dagtid men en så sak kan man väl snabbt ändra på...?? lite tupplurar nu som då sitter väl alltid bra)

Men idag är det dock nåt helt annat än tupplurar som kallar, ska snart infinna mig i jobb med en axel/nacke som värker. Men att sjukskriva sig känns inte som ett alternativ, det gör däremot värkmedicin. Vilken elakhet som nu ska ut får man ju fundera på...(ni har väl hört om uttrycket när nån har smärta - Det är elakheten som ska ut. Elakt, jo jag tycker också det!)

Förutom jobbskiften så har jag mycket annat på G, bla Monas missionscafé skall flytta till det röda huset bredvid hotell epok. Nya namnet blir Missionsmagazinet. Jag är involverad i detta och ska skriva ett skilt inlägg om magazinet, för vi vill gärna ha hjälp av just dig om du känner att du vill bidra med din dyrbara tid. Mera om detta senare, så håll utkik på bloggen. Men jag kan meddetsamma efterlysa ett litet barnbord med stolar/bänkar där barnen kan sitta och pyssla vid magazinet. Vet du nån som har ett överlopps litet möblemang så hör av er!
maria83bjorkskog@hotmail.com

4 kommentarer:

Linda sa...

Vilken häftig skylt! En motsvarande mammaskylt hade man inte tackat nej till :-)

Blir säkert bra med missionsmagazinet , mycket jobb innan dess men men. Jag har i ett svagt ögonblick lovat att hjälpa till . Förresten , när du skriver inlägget om det så ska du nämna att ALLA är välkomna att hjälpa till, jag tror att det kan finnas de som inte vet det. stort eller litet-vare sig man vill stå i kassan eller sortera kläder-allting är välkommet.

He va nu he jag hade på hjärta imorrn. Ska dricka sista slumpen ur kaffekoppen och ta itu med dagens program.

(Psst, jag tror det heter hotell epoque, men va spelar nu he fö roll. De ska lagom ha sålde svårtippad namn) hej svejs!

Lb sa...

Ska hoppas att racket blir bra!


Sänder dit en "Jesustablett"

(=bön :-))

Lb sa...

Nacken/axeln!!- sku det stå,

maria sa...

Som jag sa så var det nog ett starkt ögonblick som du lovade ;-)