...de var ho, ho som sket på broa....


Igår kväll var jag och syrran och en av våra svägerskor på en kaffe till missionsmagasinet. Ett utmärkt landningsställe sådana kvällar då mannen är borta och man tycker att man sett alla husets hörn. Ruth fyndade en häst där och påstår någon att det är något annat så får de minsann höra!!


Tipsar på samma gång om läsvärda böcker nu när vi har farsdagen i antågande. Elise Lindqvist bok är ju väldigt intressant och gripande. Läsvärd. Majvor Nyholms bok har jag inte läst men hon hade en föreläsning i Larsmo denna vecka och enligt en (annan) svägerska så var det väldigt intressant. Så den boken ska jag läsa också. Nångång.


Andaktsböcker är ju aldrig fel att ge som gåva och vi har flera olika modeller och mera tar vi in närmare julen om dessa tar slut.  Tycker bokomslaget på denna bok är så snyggt, blir man inte sugen på att läsa dagens bibelvers så blir man iallafall sugen på fiberrikt knäckebröd som knastrar mellan tänderna. Och det är ju inte helt fel. Boken "för far" passar ju, om inte annat så för titeln, till farsdagen. 

Missionsmagasinet är ju öppet imorgon 10-14.


 Det sista boktipset till farsdagen, som skulle passa en tonårsfar, är "upptäck din tonårings kärleksspråk". 
Mattan har inget med boktipsen eller farsdagspresenter att göra. Men, vem vet, kanske mannen längtar efter en ny matta till köket. En som är lättstädad så HAN inte behöver kämpa så för att få den ren och fin!  Den gråa är en nyhet (i plast) och är riktigt snygg!

Såna tips hos oss denna fredag. Nu ska jag ta fram mattväften och sticka lite. Kanske killen sover en halvtimme till. Eller alternativt så skall jag ladda ner snygga bokstavsstilar (finns det ett sånt ord förresten) från nätet. Har tröttnat på de som finns i photoscape. Har nån tips så dela gärna med er. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kostar mattorn ni har vid missionsmagasinet?

maria sa...

Nu minns jag inte exakt meterpris men strax över 20 e/meter, 21 tror jag....

Anonym sa...

Boken "för far" passar ju, om inte annat så för titeln, till farsdagen.

Vill bara upplysa att boken heter "Kärleksfulla ord från Jesus : för par"
av Maria Fontaine

:)