V Ä L K O M M E N


Chokladbollarna har fått konkurrens. Dadelbollar kan vi kalla dem. Måste själv påminna mig om att trots att de är ett lite bättre alternativ än vanliga chokladbollar så behöver man inte äta en sats varje dag. Den hälsosammare livsstilen är inte alltid så lätt. Det krävs lite självdisciplin och den varan blev jag dåligt utrustad med.

På torsdag har jag hemmaparty och då tänker jag bjuda på dessa läckra bollar (eller vad säger du Linda *blink*, visst är dom goda!). Inga sockerbomber alltså. Anna Rak-Forss kommer och förevisar House of Lola kläder och är du också intresserad av att stifta bekantskap med kollektionen så är du välkommen 13.11 kl 18:30. Finns det hjärterum så finns det stjärterum! SMS åt mig om du vill komma, 0503832788, eller skicka på FB. Det skulle vara trevligt med gäster som kommer för att de vill och inte bara för att de blir "halvt tvingade" (som syrran och svägerskorna ha haa....)

Nu ska jag fundera lite vad jag skall bjuda på, det brukar inte bli nåt invecklat då Maria håller i elvispeln. Det där med goda bakverk får man njuta av på annat håll.

Dadelbollar/chokladbollar
8 st mjuka dadlar - hackas i minibitar
1,5 dl havregryn
2 msk kakao
2 msk kokosolja

Blandas och rullas i kokosflingor och äts med måtta. 

Sånt hos oss. Ett paket har kommit till posten idag och det ska jag hämta senare. Så spännande att se innehållet. En personlig födelsetavla åt våran Seth. Saknar bara tillräckligt stor ram hemma. Förstås, Så förargligt. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar var man kan beställa personlig födelsetavla?

maria sa...

www.personligfodelsetavla.se

Linda sa...

Nja..nog ska man vara ganska sötsugen om det ska duga som substitut..*skratt*