s i s u


Varannan onsdag har Edith ridning på schemat. Till först funderade jag om varannan vecka är för sällan men varannan torsdag kommer väldigt ofta och det är så roligt att vi delar samma intresse, hästar. De är för ljuvliga helt enkelt. Önskar mig egna hästar men jag känner ju till mina begränsningar med fyra barn i huset och en ointresserad man (fast han är en äkta djurvän så det skulle inte ta många dagar innan han skulle "knyta an"). Jag har ju tillbringat en stor del av barndomen och ungdomstiden i stallet och vet att en häst köper man inte bara sådär bara. 

Sånt idag alltså. Igår var jag på ett styrketräningspass till tyngdpunkten och det känns så skönt efteråt. Är glad att jag på riktigt upptäckt styrketräningen och hur gott det gör kroppen och knoppen! Att dessutom ha en professionell PT som kollar hur man gör övningar är ju ännu bättre, man gör så lätt fel och tror att man gör rätt! (vi är en grupp som tillsammans tränar varannan vecka med denna PT)
Har så mycket att lära ännu, speciellt med att bygga upp sisun i mig - jag orkar, jag kan, jag vill. 
Att utmana sig själv och inte surra på i samma mönster. 

Men man har ju sina svagheter. Mitt är definitivt att jag ger upp snabbt och sen det söta. Då syftar jag inte på mig själv *blink* utan på det söta man äter. Läckerheter. Typ chokladbollar. Skulle jag behöva välja fem saker att ta med mig till en öde ö skulle det bli - havregryn, kakao, socker, smör och  kaffe. Olalalaa........
inte skivstången eller kettlebells, ha haa.

Nu ska jag diska undan byttan. Ni vill inte veta innehållet.

Inga kommentarer: