l y s s n a







Så åkte våra nya vänner iväg en andra gång, denna gång neråt mot Åbo (de har varit en knapp vecka i norra Finland och hälsat på släktingar). Ernest & Joy, Lydia, David och Joys far William. De blev skjutsade av den snyggaste chauffören man kunde tänka sig (min man). Ja, han skjutsar inte hem dem till Amerika där de bor (tack och lov) utan till Åbo där de skall övernatta en natt. Nu ska jag tvätta lakan och handdukar och bara känna tacksamhet över att man får ha gäster och lära känna nya, fina, människor. Så berikande. Men samtidigt är jag tacksam att vi inte bedriver ett privat hotell, det kunde faktiskt sluta dåligt för familjens bästa. Ha ha.

Igår när jag samtalade med frun, som har det vackra namnet Joy, så kom vi in på betydelsen av hennes namn. Hon beskrev sina bokstäver så fint.
J står för Jesus, som hon vill ska vara den viktigaste i hennes liv. Alltid.
O står för Other. Medmänniskorna. Familjen.
Y står för Yourself. Jaget. som hon ville placera sist.

Åtminstone jag har svårt att placera jaget sist. Det vill alltid smyga sig långt, långt fram. Ibland till och med framför Jesus och när jag ber till honom så är fokusen ofta på mina ord och på mina tankar istället för att jag lyssnar på hans.


"Lyssna och hör min röst, akta på vad jag säger"
Jes 20:23
 

Inga kommentarer: