svarta billybokhyllor


På samma gång som jag är inne på temat inredning här på bloggen så ska jag visa nyförvärven. Billybokhyllorna som sent omsider kom i onsdags. I samma veva flyttades klippan soffan från gästrummet till denna del av vardagsrummet och ett nytt hörn blev till. Lite höst känsla skapades och nu vill jag ha in mera dova, mörka, färger i vårt hem.


Den snygga stolen fick flytta från Larsmo eftersom den hade en unken doft. Nu märks inte doften alls och om det är vi som har snuskigt hemma eller om Larsmoborna har överdrivet sterilt förtäljer inte historien. Tack Linda, vi ska ta väl hand om ditt loppisfynd och kanske vi till och med betalar den *blink*!


En enkel tavelvägg skapades i samma veva och vissa motiv, allt av nåd, till exempel är inte klart (det skall vara med svart bakgrund och vit text). Dessutom är det där med att skriva för hand inte min grej. Men jag har svårt att ha nåt halvfärdigt så istället för att vänta till jag har möjlighet att fixa det rätta så duger nåt "halvbra".  
 

Sånt hos oss denna fredag då jag funderar om denna svamp är ätbar. Hamnar att googla. Ruth har nämligen plockat en stor, fin, svamp och den skulle jag gärna steka med en rejäl klick smör i morgon till lunch.  
Jag har plötsligt blivit en mogen kvinna som kan äta svamp. Undrar vad som kommer näst i min mognadsprocess...åtminstone är jag så pass mogen att jag går tidigt i säng eftersom våra mornar har en tendens att börja väldigt, onödigt, tidigt.
God natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev. Har du glas dörrar till hela bokhyllan? Blir riktigt inspirerad, hoppas det blir en höst resa till Ikea...
Moster m

Linda sa...

Det blev så vansinnigt snyggt med hyllorna och ommöbleringen!
Den bruna stolen passar också perfekt där, jag är bara glad att den kommer till sin rätt :-)

Tycker också att *allt av nåd* tavlan är snygg just för att den är handskriven. Åtminstone såhär via dataskärmen.

Anonym sa...

Tycker du att väggen målad med kalklitir hålls fin i en barnfamilj? Har själv köpt färgen och skall måla men funderar lite på att lacka väggen efter. Har läst att det skulle gå lättare att hålla den fin då.

maria sa...

M, Jo, jag har glasdörrar till hela och det var väl de som fick hela paketet lite dyrare ;-) men det är ju så mycket enklare med dammtorkningen då!

Linda, visst finns det en charm med heimlaga men i detta fall så föredrar jag raka linjer ;-)

anonym, jag skulle inte måla flera väggar med kalklitir. Väldigt svåra att hålla rena och får man en fettfläck så sitter den där. Torkar man med fuktig trasa så försvinner färgen. Harmt att den är så opraktisk eftersom jag gillar strukturen och känslan som kalklitir ger.