yes! Feberfri



Äntligen har Seth en feberfri dag efter 4 dagar med hög feber från och till. De flesta barn blir ju trötta av feber och sover mer än vanligt men inte denna kille. Istället har han sovit betydligt mindre än vanligt och varit sju gånger gnälligare än vanligt (att ha friska barn är inget man ska underskatta, jag blir igen påmind om hur "lätt" vi har det i vanliga fall). Detta har tärt på mammans humör och det ska bli så skönt att styra kosan hemifrån imorgon. Siktet är inställt på Ikea i Tammerfors men det viktigaste med morgondagen blir nog att umgås, med fyra andra damer, och bara vara.

Ta dagen som den kommer. Typ.


Sånt hos oss denna söndag då vi just ätit "kebabwok" och Ruth tjatar om att hon behöver ett plåster. Igen. Hon tjatar om plåster varje dag och hon hittar hela tiden nya skråmor som behöver plåstras om. Man kan säga att hon har plåster på hjärnan.

Och jag då. Ja, jag har bibelverser på hjärnan. Letar, läser och begrundar. Jag skall välja ut tolv passande och vad dessa tolv skall bli till får ni se i ett senare skede. Men det svåra med att välja ut just dessa tolv bibelverser är begränsningen. Att välja bort vissa som skulle passa lika så bra. Bibeln är ju full med kärlek, djuphet, lärdom, varningar och godhet. Lag och evangelium, dessa två som vi människor behöver.

"Gud du utrustar mig med kraft och gör min väg fullkomlig.
Du gör plats för mina steg där jag går, mina fötter vacklar inte"
Ps 18: 33, 37

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen plåsterbekymret :) pilligt och enerverande för en mamma...men så kom jag på att det funkar lika bra och tar flera gånger snabbare att dra av en remsa Micropore mikroporös papperstejp från apoteket och sätta sånt istället.

maria sa...

Ah, borde testas!