en rak bollrad


Att börja vid samma fönster som jag slutade passar väl bra. Med nysydda gardiner dessutom. Gardinerna var svåra att sy eftersom bollraderna inte var raka, så ska jag vara riktigt ärligt så har jag inte synat dem så noga sen jag hängde upp dem för jag vill inte se eventuella sneda linjer. Orkar inte sprätta upp! (och det bästa av allt är att bilden inte går att förstora så då kan ni inte heller kolla *ha haa*).  
.
..och så en ljuvlig blöjbak.
som är mycket finare än gardinen.

Hoppas ni har en fin måndag där ni är. Ikväll ska jag så långt som till Purmo på nåt som vi för över 10 år sen (minns inte riktigt när vi startade) kallade för bloggträff och som numera är en "vanlig" vän träff. Och alltid när jag skall på nåt liknande så känner jag sådan tacksamhet över alla människomöten i mitt liv. De berikar och är så mycket mer än allt annat.

När vi tittar tillbaks på livet så tror jag inte den största rikedomen ligger i våra fina ägodelar, våra res minnen och våra andra upplevelser. Nej, jag tror rikedomen ligger i alla människomöten. Människor. Du och jag. Vi. Ni. De. Alla vi som Gud har skapat till sin avbild och som han vill ha kontakt med.

Må vi också söka kontakt med honom. Ivrigare än vi söker kontakt med människor. 

Inga kommentarer: