room service


Det blev en gemenskaps kväll. Vid skutnäs alltså (här hemma hade de också gemenskap men mera på barnens nivå). Svägerskan Johanna (har ju tre Johannor så nu får ni bara gissa) erbjöd sig att komma till oss och sköta mina barn, med sina fyra egna. Snacka om roomservice. Kunde inte annat än tacka ja.

Och ja, vad kan man säga om gemenskapskvällen.
Det var en välsignad stund. Med Kristus i centrum kan inget bli annat än underart (okej, om nån pratar för länge så blir jag som småbarn).  
Och nu efter denna kväll så önskar jag att få tag i en bok med författaren (osäker och måste kolla upp namnet). Sen då jag fått tag i den boken så ska jag delge ett stycke som Maj-Lis hade valt ut åt oss. Det var sådana ord som fick mig att skruva på mig lite i bänken av. Som när det kliar mellan skulderbladen. Det talade direkt till mitt hjärta.


VAD
SÄTTER  JAG
MIN
TID

SOM
AV-
SKÄR-
MAR
MIG
FRÅN
GUD

och som får själafienden att gnugga händerna och småle.

Nåja, nu får jag somna i Jesu namn och invänta mannen som borde anlända runt 00 snåret.
Då blir det kramkalas.


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att du hade möjlighet att komma, 👍för Johanna. Boken heter Flykten till Gud skriven av Jim Hohnberger..//moster L

maria sa...

Tack, den ska jag kolla om bibban har *hoppas*