tänk om


- Alltså nog är du dålig på att ta emot kritik, sa min man åt mig i går (eller om det var i förrgår). Tänk om jag vore lika känslig som du, jag som får ta emot så mycket, mycket mera kritik än du dagligen.

Han har så rätt. Man måste lära sig att skaka av sig vissa kommentarer. Det kommer alltid att finnas olika nyanser av vitt. Men jag kan älta en kommentar eller åsikt i dagar. Jag tar allt personligt och vill vara alla till lags.
Nämen hon tycker inte om blått.
 Åh, nej.
Ändrar till grönt.
Det faller inte i smaken för honom.
Då blir jag osäker.
Inget passar alla.
Tänk om
 tänk om
 tänk om
Till sist så har man glömt med vilken vision man började.

Sånt hos oss då denna fredag kommer riktigt lägligt. Ikväll har jag ett intressant möte som jag sett framemot och sen börjar ju kyrkhelgen i Kokkola, info här, som jag har vissa förväntningar om att kunna delta lite i. Dessutom har vi extra sammankomster i Esse kyrka och i bönhuset i helgen, info här.

Nu ska jag söka efter choklad som min man gömt nånstans.
 Fredagsgodis måste man ju njuta av.

Ja, förresten så finns denna tavla att köpas vid magasinet. Vi har ju öppet imorgon 10-14.


 


Inga kommentarer: