p a l l e n


Vi har en palle som lillen älskar. Ja, ni kan ju bara tänka er vilken herre han är då han står på högsta trappsteget (till all lycka finns det bara två) och har ena foten nonchalant på batteriet och kollar läget på utsidan. Ibland nöjer han sig med att ha pallen som ett bord också. Till all lycka. Visst, jag kunde ju ta bort pallen men jag anser inte fallet är så högt då olyckan är framme (vi testade nämligen i morse)
Annars då? Ja, vi har full rulle och denna vecka har gått i ljusets hastighet. Nu sitter jag här och "smakar" av en kladdkaka som jag skall bjuda på ikväll på en träff (ja, jag smakar inte av den som jag ska bjuda på utan jag gjorde såklart två, en åt barnen och mig) Ruth skall snart på ridlektion och hon räknar minuterna (eller hon frågar mig och jag räknar timmarna på ett ungefär) och det tar så länge!

Sånt hos oss alltså. Jag var förresten på ett intressant föräldramöte i tisdags om skärmfostran och skärmfrosseri. Intressant. Hade tänkt skriva några rader om detta också men prioriterat annat än just skärmtid dessa dagar (så lägligt *blink*). 

Inga kommentarer: