denna dag - ett liv



Denna dag - ett liv, sade ju Melker.

Vi har också hunnit med "ett liv" denna dag. I morse "råkade" Ruth vakna 05:15 eftersom hon hade torra läppar och några minuter senare "råkade" alla andra bli väckta. Klockan 06 hade barnen nån typ av kuddkrig på mannens tomma sida av sängen och jag drog ihop mig så långt jag kunde på min kant och önskade mig dit pepparn växer.
Jag, som kvällen innan hade läst ett intressant stycke om andlig mognad och när man som mest kan förnimma Guds närvaro, kunde konstatera där under min morgonstund längst ut på sängkanten, att det inte är när man umgås med fyra yrvakna och vilda barn alltför tidigt på morgonen. Ho ho.

Nåja, vissa dagar känns som hundra år och vi fick en sådan dag idag. Eftersom Ruth håller på att fixa en ordentlig hosta åt sig så passar hon bäst inomhus i lugn och ro. Killen sover nu sin skönhetssömn och jag fixar ett småroligt gratulationskort som passar åt en nyfödd (korten kommer till magasinet inom kort) PST Linda, jag söker adjektiv som passar till babyidyllen, kanske du har några på lager *blink*...typ amningshjärna och sånt...

PS. Seth fick tag på märkningspennan som Edith hade använt på morgonen...bra prickat sådär utan spegel.


2 kommentarer:

Linda sa...



Vilken trevlig morgon...eller inte.

Hoppas lilla fröken mår bättre ikväll.
Och Ruth också ;-)

Angående kortet så var nog dina förslag bra, mina hade mer kunnat vara i stil med: trögtänkt, rufsigt hår,mjölkfläckar, magfläsk, celluliter och senil.
Och vi vill ju inte skrämma ut någon ur den annars så ljuvliga babybubblan.

maria sa...

Ha haa, sanningen ska ju göra oss fria så visst borde dessa ord ha varit med.....men nu tänker vi överdrivet positivt istället - så som vi önskar att det alltid vore i bebisbubblan *blink*