tvätta händerna varsamt!


Smålog lite då jag tittade på kaktusen i morse, här gäller det minsann för barbie att tvätta händerna varsamt.

Vi har ett ganska lugnt tempo hemma hos oss idag. En förkylning knackar på dörren men jag tror att vi låter bli att öppna. Men varför skulle vi slippa undan alla smittor som härjar hos var och varannan nu just? Bara jag inte blir sjuk tills ikea resan på lördag!! Dit vill jag verkligen och slipper jag inte på den så blir jag surare än citron. Edith skall också komma med och hon har en lååång inköpslista men till all lycka så har listan olika prioriteringar och vissa saker "kan lämnas bort" Huh....Ännu finns lediga platser i bussen så kom med! Skicka meddelande åt mig, 0503832788.



...Nu till gårdagen då jag hörde på sammankomsten från risöhäll (risöhäll bönehusförening bandar in alla predikningar och sätter in dem på youtube, här) och tyckte att dessa två meningar är tänkvärda och vill dela med dem av dem här:


"Gör ofta mig den frågan, om jag dig håller kär.

Tänd själv uti mig lågan som svaret innebär"

Den kärleken kan vi inte ta åt oss själva, den kan vi bara ta emot som en gåva från Gud. Bara han kan tända en sådan kärlek i våra hjärtan så att det får bära frukt, så att vi kan bli till välsignelse i vår omgivning och till välsignelse i vår familj. Amen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske du vet att det är en kär psalm ,så får du läsa hela psalmen nummer 330

maria sa...

Tack, visste inte vad psalmen hette!