h j ä r t a t



Igår firade vi en dagsfärsk 8 - åring med ett leende på läpparna.
Vi hade fixat en egen "tron" åt Ivar att sitta på med ballonger och fårskinn att sitta på. Sällan är det invecklat då barn planerar. Idag njuter vi (eller jag) av att inte ha nåt kalas på tapeten = skönt. Pappan i huset har en fullspäckad vecka med en massa möten hit och dit tvärs över landet och kontrasten till min egen, tomma, kalender är slående. Jag brukar ofta trösta mig med att det lugnar ner sig på mannens jobbfront någon gång men trenden tycks däremot vara det motsatta, Asentajagroup är ett växande företag och det kräver insats. Mycket insats i form av tid, engagemang och prestation.
Men det är också en välsignelse. Att man har ett arbete alltså. Må jag bara komma ihåg att tacka Herren för det och be om ett tålmodigt hjärta och ett glatt sinne. Det är inte bara en eller två gånger jag suckat och gnällt på min man och inget blir ju bättre av det. Tvärtom. Istället borde jag peppa och lyfta upp honom så han orkar med alla bollar som han jonglerar med. Får nog be Herren om mer av den varan har jag på känn.

I morse när vi ställde oss till mammabarn träff så lyssnade jag på andrum och kvinnan, en essebo faktiskt, pratade om attityd och hur man bemöter andra människor. Jag kunde igen konstatera att jag har mycket att lära av Jesus när det gäller livet och allt som hör därtill och inte minst när man tänker på människorelationer. Hon hade valt sången  "håll mitt hjärta" till hennes andakt och Seth och jag "valsade" på köksgolvet till toner av den. En underbar sång där jag helt och hållet tänker på min gudsrelation. "Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty därifrån utgår livet" Ord 4:23



Som jag väntat alla år, du kan läka mina sår.
Ta mina händer och gör mig hel.
Ta mitt hjärta, ta min själ. 


(lyssna gärna på sången här nedanför om du har tid)



1 kommentar:

Susanna sa...

Det är så roligt att läsa din blogg, framförallt för det kristna budskapet jag får ta del av:)