plikt eller nöje

***
Jaha, nu är vi halvvägs genom första dagen på det omtalade sportlovet. Det är nåt med sportlov, ivriga barn och mannen i Hfors som jag inte riktigt skulle ha lust med idag. Det är nåt med skidor, skrinskor, pulkor och snön och you name it som jag inte riktigt konektar med. Beblandar mig i dessa aktiviteter främst p g a min pliktkänsla. Undrar hur det känns för de föräldrar som själv gillar alla vinteraktiviteter, de som tycker att det är roligt att tex skida med barnen? Vilken lyx alltså....då det inte finns nån pliktkänlsa utan enbart nöje...
***
Nåja, huvudsaken är väl att man mår bra och har balans i livet. Vinteraktiviteter är nog en liten del av allt detta....till alla lycka!
***
ps. dessa två söta pennälskande killar tog jag hand om i morse då syrran for med de äldre barnen på sago - och pysselstund till biblioteket i Bennäs. När de kom hem var syrran eld och lågor över det snygga biblioteket med den mysiga kojan som finns för barnen. Nu ska vi tydligen börja besöka det stället ofta! Bra så, att läsa böcker för barn är ju också en bra sak som man kan göra för de små....

Inga kommentarer: