"s t a v f e l" som är rätt....


#densomintegörnågotfelgöringet

Idag tröstar jag mig med dessa ord som syrran skrev på whatsapp efter att ett litet stavfel (=mitt fel) upptäcktes på de nya fina P-brickorna som skall säljas vid missionsmagasinet. Den som inte gör något fel gör inget. Men visst håller ni med om att felet är ganska svårt att se egentligen? Eller man kan lätt kan förbi se felet!

Tycker ni också lite synd om mig så kan ni köpa en sådan bricka (som säljs för ynka 2 euro) och tänka på att ni med detta inköp stöder missionen och vår verksamhet inom LFF. Dessutom blir ni påminda om detta, för att undvika misstag så ska man absolut inte göra någonting alls. Det ökar nämligen risken....tillbaks till sofflocket bara, ha haa...


Läppomada är det dock inget stavfel på och det är både snyggt, enkelt och doftar gott, speciellt om man stryker lite i håret som Seth gjorde. Mmmm....

Nåja, nu ska jag glömma alla inköp för en stund och glädjas åt att jag imorgon bussar iväg till IKEA! Jippiiii! (ännu ryms flera med, kom, kom)


*stark är den som kan le åt sin svaghet*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Egentligen blev det inte så farligt. Gud är Gud, den ända riktiga o vi ska inte ha nå andra gudar. ;)

Anonym sa...

Inte så farligt! Budskapet är ju ändå sant :) Dessutom var det kanske meningen att det skulle bli "rätt/fel" det är kanske någon som behöver få det bekräftat! :) Det stämmer att den som inte gör något gör inga fel :) Skulle inte ha märkt felet om du inte skrivat om den :)

Anonym sa...

Tillkännagivande: endast blåa "traditionella" brickor godkänns, man kan få böter med andra.. Finns löjliga stränga bestämmelser på det där...

maria sa...

De reglerna har just ändrat så snart ser vi färgglada P-brickor (säkert oftast med reklam) överallt!