födelsedagsbarnet


Idag fyller min bättre hälft 36 år om jag inte räknat fel. Han börjar så småningom komma in i medelåldern, om det nu finns någon bestämd ålder för "medelåldern"? Om man tänker att man kanske får leva till 72 så är ju 36 en medelålder. Fast om man tänker att man får leva till 92 så är ju detta rena ungdomsåldern ännu....
Nåja, vara va he vill men ikväll ska vi i varje fall fira med nåt gott, om han kommer helskinnade hem från den långa bilturen till tampere idag. 7 timmar i bil kan man också fira sin födelsedag, låter ganska avkopplande. Telefonsnäckan i örat bara så är det enkelt att ta emot alla hundra samtal (okej, jag överdriver lite men hans telefonsamtal kan ge mig huvudbry vissa dagar)
Hipp hipp hurra för min älskling idag!!

Och till er som funderar på bilden så kan jag tillägga att detta beskriver min man i ett nötskal. Han är en man som strävar efter ordning och reda var han än befinner sig. I arbetet, hemma (skämmer bort mig totalt) och wherever he is...ibland tänker jag på honom som en duracell kanin som aldrig blir trött eller får "fylna", han gnäller typ aldrig, är sällan missnöjd över något och jag förstår varför Gud valde mig till hans fru.

...det ska ju inte gå för bra heller, ha haa!




2 kommentarer:

Linda sa...

Håller med om hur du beskriver honom. Speciellt det där att han strävar efter ordning och reda och aldrig klagar. Alltså hur är det möjligt? Så tacksamma att vi fick varsin , haha. Även om de har sina olikheter också såklart. Min spenderar dagen med att köra till Seinäjoki... också ett sätt.

Linda sa...

Kul slutkommentar på inlägget :-D