ett gott skratt förlänger livet...jag vill bli en gammal gumma sen då jag blir stor!

en liten kommentar till bilden:


damerna på bilden gråter inte! de gapskrattar så tårarna sprutar och snor rinner ur näsan och kinderna blir röda....ja,om man överdriver lite, mer eller mycket!! vilken tur att hon bakom kameran inte fastnade på bild.... då hade ni fått se sanningen om skrattets negativa inverkan på människan (det FINNS faktiskt en sån om ni inte visste det) - syftar på det där med tårar, snor, rodnad etc...kan lägga till rufsigt hår och skruttiga kläder (efter många besök i provrum med en hög kläder) - snyggt? - njaäää.......kort sagt ser man ut som om man varit på stockholmmaraton bara för att man haft två jätteroliga dagar!


nästa gång jag reser nånstans där man är hemifrån i mer än 7 h så ska jag minnas att redan från början vara prydlig, lågmäld, fnissa istället för att flabba, släta ut mina kläder oftare och sitta rak i ryggen, gå långsamt med långa steg istället för att komma smårusande fram på alexsandersgatan med korta steg och höga skor. ja, jag ska överlag uppföra mej som den fina dam jag är.


ni minns väl att man alltid ska skratta med en människa och inte åt en människa!


fast åt mej får man nog skratta, det bjussar jag på, he hee.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter roligt, är det på Alexandersgatan i Hfors du gått??? Där behövs minsann en gladan essibo, De flesta där har så allvarliga miner...
Moster m

prydligaste damen sa...

Det var faktist en jätterolig resa!
Trots mina tvivel till en början.
;-) Nånee.. :-D Skoja bara.
Detdär måste vi göra om! Kanske tills stockholm i höst?

Annika sa...

Prydliga damen: Maria sku no gärna koma ti Stockholm men då de har ju int na sköitar ... HaHa!!!