k a l a s

alltså det här med kalas. jag säger en gång för alla - jag, maria margareta (ni kan uttala margareta som margurité med enkelsk toutch så låter det inte så jobbigt (ni vet margareta rimmar på feta)), är ingen festfixare! -om det behövs underskrift på detta kan syrran skriva under. vill ni ha goda hembakade kakor, en ståtlig tårta, fina servetter, vackert dukat, serpentiner och ballonger, gulliga tackpresenter och ja, kalasstämning med andra ord. kom inte hit.

men räcker det med kravlöst, roligt sällskap, torr kladdkaka, mehukatti och kaffe så är alla välkomna! vi gillar nämligen riktigt, riktigt mycket om att ha BESÖK!!


nu, på dagen idag, har min man blivit ett år stelare i lederna. nästa vecka fyller vår kille, och han vill ha ett stort POJKKALAS, 4 år.........jag bara tycker det hela blir för kalasaktigt på nåt halvjobbigt, p r e s t a t i o n s å n g e s t l a d d a t sätt! tack Linda för att vi ikväll fick lite kalasstämning för våra kära tvillingar med din goda marängrulle.


åt svärmor och mormor med äkta hälfter tar vi gemensamt kaffe.......nångång :-) OK??

8 kommentarer:

Minna sa...

Då är vi två som inte är någon festfixare!

hanna sa...

då ska jag tipsa dej om hur du enkelt får en tårta att se fin och proffsig ut, ända du behöver göra är att beställa hem en bild från http://www.ullanunelma.fi/product_catalog.php?c=205 sätta den mitt på tårtan spritsa grädde runt och vips så är du en proffsig tårtfixare/hanna

hanna sa...

och förståss funderade inte länken...men gå in på www.ullanunlma.fi välja kuvan kakkuun och välj bildmotiv ex. cars och beställ hem en ätbar bild

hanna sa...

och då ännu till kan jag inte stava...ullanunelma.fi var adressen

maria sa...

Hanna, ha haa...men vad hjälper ett snyggt yttre om inte innehållet smakar för ngt :-D

hanna sa...

he klart he smakar maria, bland tid liti sylt, banan, hallonmousse, och dränk e me sprite så är o kanon

matilda sa...

men tänk maria, vad bra att det finns "köpis"-dopp i butikerna. tycker man om att baka (som jag ju gör, men ibland har man ju ändå inte lust eller tid) så fine, men tycker man int så är det också lika okej! då kan man köpa choklad, godis, glass och annat gott i prisma (och frysta färdiga bullar som man bara slänger i ugnen och så doftar det precis som hembakt sen). och gästerna är lika glada för det. man kommer ju ändå för människornas skull, inte för doppet :)

Linda sa...

På barnkalas gillas mest glass+marränger+kinuski+chokladsås.
Jag bakar nästan alltid tårta när barnen fyller, men på barnkalasen så tar barnen knappt av tårtan!! bättre med glass..och så slippar man bakningen :-)